Jesteśmy w samym centrum Zakopanego
Top Hostel Jesteśmy w samym centrum Krupówek przy McDonald's
Zapraszamy:)
Jesteśmy tutaj dla Was!
TopHostel, nowo odkryte miejsce tuż u podnóża Tatr. Świetna lokalizacja. Przytulne, tanie pokoje gościnne dla każdego,
Top Hostel zimową nocą ....
Spotkajmy się w Zakopanem
TopHostel, Krupówki 24 Serdecznie Zapraszamy!

O każdej porze dnia i nocy
Zdjęcie
Witamy Was ciepłym słowem , niesamowitymi górskimi widokami , góralską gościnnością jak również smacznym oscypkiem i zdrową nalewką.

Za górami, za lasami ...
Wspaniali ludzie, prawdziwa domowa atmosfera, moc wrażeń i atrakcji, idealne miejsce wypoczynku...
Top Hostel letnią nocą ...
Zdjęcie

Polana Palenica - Dolina Roztoki - Siklawa - Dolina Pięciu Stawów

Dolina Pięciu Stawów stanowi jedno z bardziej malowniczych miejsc w Tatrach. Schowana wysoko w górach jest zdecydowanie mniej oblegana przez tyrystów niż pozostałe duże tatrzańskie doliny. Nawet w sezonie letnim nie trudno znaleźć opustoszałe miejsce nad brzegiem Wielkiego Stawu, by w spokoju móc podziwiać szczyty otaczające dolinę. Szlak przez Dolinę Roztoki warto zaliczyć choćby jako alternatywę dla asfaltowej jezdni do Morskiego Oka, do którego można przejść z Doliny Pięciu Stawów przez Świstówkę. Przez większość drogi towarzyszy nam bystro płynący potok Roztoka, a pod koniec przechodzimy obok Siklawy - najpotężniejszego wodospadu w Tatrach.

Wędrówkę do Doliny Pięciu Stawów zaczynamy na polanie Palenica Białczańska, na której znajduje się obszerny parking samochodowy. Na polanę można dojechać także autobusami PKS, jak i prywatnymi busami, którymi dojazd jest nieco droższy, ale również trochę szybszy. Z polany wyruszamy asfaltową jezdnią prowadzącą do Morskiego Oka, która wiedzie najpierw kilkaset metrów prosto, po czym przekraczając wyschnięte zwykle latem koryto potoku zwraca się w prawo. Podejście staje sie nieco stromsze i po około półgodzinnym marszu dochodzimy do mostku nad środkowym z Wodogrzmotów Mickiewicza. Wodogrzmoty Mickiewicza składają się z trzech kilkumetrowych kaskad, z których woda spada z niezwykłym hukiem słyszalnym na długo przed dotarciem do mostku. Wyżni Wodogrzmot oraz Niżni Wodogrzmot nie są udostępnione dla ruchu turystycznego. Kilkadziesiąt metrów dalej znajduje się rozległy postój, na którym znajdują się kabiny WC. Tutaj też odchodzi w prawo znakowany na zielono szlak do Doliny Pięciu Stawów, którym kontynuujemy naszą wędrówkę.

Szlak prowadzi przez kilka minut po kamiennych stopniach stromo pod górę po czym lekko obniża się i przecina potok Roztoka, którego szum towarzyszyć nam będzie przez całą dalszą drogę. Przez dłuższy czas szlak biegnie bez większych zmian wysokości, a pokonywane podejścia nie przysparzają większych trudności. Po niespełna godzinnej wędrówce Doliną Roztoki dochodzimy do polanki z niewielkim szałasem, doskonale nadającej się do odpoczynku. Zaraz za polaną przekraczamy dwa mostki, a droga wznosząc się coraz stromiej wyprowadza nas z lasu. W prześwitach po lewej stronie otwiera się widok na imponujące urwiska opadające ze Świstówki, zaś po prawej mijamy duży blok skalny zwany Dziadulą, wznoszący się tuż nad samym potokiem.

Idąc dalej przechodzimy pod linami wyciągu dowożącego zaopatrzenie do schroniska i w kilka minut dochodzimy do rozstaju szlaków. W lewo odgałęziają się znaki czarne, które stromymi zakosami doprowadzają w około pół godziny do schroniska. Znaki zielone prowadzą prosto przechodząc po pewnym czasie w wijące się pośród kosodrzewiny zakosy. Po przekroczeniu skalnych wrót usytuowanych około 20 minut od rozstaju szlaków dochodzimy do wodospadu Siklawa. Jest to najpotężniejszy wodospad tatrzański opadający z blisko. siedemdziesięciometrowego skalnego progu rozdzielającego Dolinę Pięciu Stawów oraz Dolinę Roztoki. Ze szlaku można zejść nad potok i podejść pod wodospad.

Na dalszym odcinku szlak prowadzi kilkoma płytami skalnymi po czym przechodzi w zakosy i ponad wodospadem wyprowadza Nas do Doliny Pięciu Stawów, gdzie ukazuje się naszym oczom Wielki Staw. Chcąc udać się do schroniska musimy skręcić w lewo i iść dalej wzdłuż brzegu Przedniego Stawu. Dojście z Palenicy Białczańskiej zajmuje około 2.30 godziny.